FAQ: nieuwe feature Bankkoppeling

Hoe maak ik een bankkoppeling via Ponto?

Wanneer je in je dashboard bent ga je naar het kopje Boekhouding. Hieronder zal je een tab zien met het woord Bank (Tussen Uitgaven en Deadlines). Als je hierop klikt kan je een bankkoppeling maken met Ponto. Klik op Koppel je rekening (zie afbeelding) en volg de stappen in Ponto om jouw bank te koppelen aan je dashboard. 

FAQ: nieuwe feature Bankkoppeling

LET OP!  Bij het voltooien van je Ponto account krijg je een email om jouw account compleet te maken. Dit moet je doen binnen 72 uur anders wordt je Ponto account verwijderd en ook jouw bankkoppeling.

Kan ik met iedere rekening een koppeling maken met Ponto?

Je kan alleen een koppeling maken met een zakelijke bankrekening en niet met een privérekening.

Wat zijn de kosten voor een bankkoppeling met Ponto?

Je betaalt per gekoppelde bankrekening €5 exclusief btw per maand. De kosten worden toegevoegd aan jouw facturen die je ontvangt van ons.

Wat is Ponto?

Ponto verbindt je Founders account met jouw bankrekeningen. Door je Ponto-account te verbinden met onze software, kan je jouw bankgegevens en de betalingsmogelijkheden van jouw bank automatisch met deze software delen. Dit bespaart je tijd op jouw financiële administratie. Lees hier als je meer wilt weten over Ponto.

Met welke bank kan ik een koppeling maken?

Ponto is een oplossing van Isabel Group en heeft de vergunning gekregen van de National Bank om banktransacties te mogen verwerken. Wil je weten of jouw bank wordt ondersteund? Klik dan hier.

Ik zie mijn banktransacties niet (meer) in mijn dashboard.

Als je jouw transacties niet meer ziet in het dashboard kan dit de volgende redenen hebben:

  • Je bent je account vergeten te voltooien in Ponto.
  • Je wilde meerdere rekeningen koppelen en je bent één of meerdere bankrekening(en) vergeten aan te vinken tijdens het onboarden.

In dit voorbeeld is alleen rekening Placeat aangevinkt.

FAQ: nieuwe feature Bankkoppeling

Dit kan je aanpassen door naar Ponto te gaan, in te loggen in je account en de betreffende bankrekening(en) te koppelen aan Founders onder het kopje Integraties.

  • Je hebt je autorisatie nog niet verlengd. Elke 90 dagen moet je opnieuw autorisatie geven voor je bankrekeningen. Je doet dit in jouw Ponto account door op Rekeningen te klikken en vervolgens op het 2e symbool:
FAQ: nieuwe feature Bankkoppeling

Mocht je transacties nog steeds niet zien, stuur dan een mail naar support@founders.nl. Wij helpen je dan verder!

Hoe ontkoppel ik mijn bankrekening?

Je kan je rekening eenvoudig ontkoppelen door de volgende stappen te volgen:

  • Als je op de Bank pagina bent, klik je op Instellingen:
FAQ: nieuwe feature Bankkoppeling
  • Vervolgens klik je op; Maak koppeling ongedaan:
FAQ: nieuwe feature Bankkoppeling

Je bankrekening is niet meer gekoppeld aan Founders, de maand waarin je ontkoppeld is de laatste maand waar je voor betaalt. 

Hoe verwijder ik mijn account bij Ponto?

Voor het verwijderen van je Ponto account moet je eerst inloggen in Ponto. Dan kom je op deze pagina:

FAQ: nieuwe feature Bankkoppeling

Als je dit hebt gedaan klik je op je bedrijfsnaam en daarna op Mijn Profiel:

FAQ: nieuwe feature Bankkoppeling

Scrol naar beneden en klik op Verwijderen:

FAQ: nieuwe feature Bankkoppeling

Als je dit hebt gedaan is je account bij Ponto verwijderd.